Strona główna

RODZINNA MAJÓWKA W SZCZECINIE

Kolejny długi weekend w gronie turystycznych rodzin i wyprawa z babcią Jolą na tradycyjną już majówkę planowaną nie inaczej jak przez samą babcię. Najpierw planowanie, przeglądanie map i wybór preferencji całej ekipy, a na końcu słowa głównej organizatorki: „ale ja tak bardzo zawsze chciałam zobaczyć... Szczecin” i pojechaliśmy – jako bazę wypadową do wszelkich miejskich atrakcji przyjęliśmy Camping Marina PTTK w Szczecinie, gdzie już w sierpniu gościć mają turystyczne rodziny.

Gdy dojechaliśmy na miejsce, obiecaliśmy sobie dłuuuugi odpoczynek. Żartujemy! Oczywiście już niedługi czas po rozpakowaniu wyruszyliśmy na rekonesans po ośrodku (w końcu trzeba sprawdzić gdzie już niebawem przyjadą turystyczne rodzinki z ciocią Jolą ;) ) i rzecz oczywista po mieście. Pomocą w ogarnięciu zasad komunikacji i obsługi domków na kempingu okazał się bardzo sympatyczny pan recepcjonista. Tu trzeba od razu zaznaczyć, że na gości czekają siłownia na wolnym powietrzu, plac ogniskowy, restauracja, czy wypożyczalnia rowerów, ale przede wszystkim piękny widok na jezioro Małe Dąbie i akrobacje lotników z pobliskiego aeroklubu.

Zwiedzanie Szczecina postanowiliśmy zorganizować wg wytyczonej Miejskiej Trasy Turystycznej. Pomysłowe rozwiązanie polegające na połączeniu najciekawszych miejsc miasta linią na chodniku pozwoliło zobaczyć to, co każdy turysta powinien zabrać ze sobą do domu we wspomnieniach. Udało nam się zobaczyć podziemną trasę turystyczną – prawdziwy hit! W kaskach przy dźwiękach syren alarmowych rozpoczynają zwiedzanie schronów przeciwlotniczych speszeni turyści. Dwie trasy z czasów II Wojny Światowej i Zimnej Wojny (tę gorąco poleca przewodnik – podobno serwują pyszne paszteciki i barszcz) przenoszą nas o dekady wstecz pokazując reguły życia w bunkrach tak odmienne od życia na powierzchni i to w czasie pokoju.

Zwiedzając Szczecin warto wybrać się na oglądanie miasta nocą. Znajdziemy w nim nie tylko podświetlone efektownie budynki, ale i fontanny. Jeszcze jedna uwaga o mieście z pogranicza – Szczecin to eldorado dla poszukiwaczy skrytek, tylko przy kempingu znajdziemy ich kilka, w tym jedną niezwykłą – rodzinkom biorącym udział w warsztatach pod koniec sierpnia życzymy udanych łowów :)