Strona główna

Relacja Turystycznej Rodzinki z pobytu na Stanicy Wodnej PTTK Swornegacie

SWORNEGACIE 8.06-10.06.2016 Nadszedł dzień na który czekaliśmy. Wybieramy się na urlop nad morze. Przy okazji odwiedzamy Swornegacie (nagroda Turystyczna Rodzinka PTTK 2015). Po całonocnej podróży docieramy do Chojnic około godziny 11. Ponieważ do autobusu do Swornychgaci mamy dużo czasu zwiedzamy Chojnice. W punkcie IT dostajemy grę miejską dla dzieci – folder i mapkę, więc naszym przewodnikiem jest dzisiaj nasza córka 5 letnia Ania i tur – symbol miasta. Zgodnie z mapą zwiedzamy Bazylika Jana Chrzciciela i kościół Zwiastowania NMP, szukamy figury Anioła Stróża, oglądamy mury średniowieczne i baszty, przez Bramę Człuchowską wchodzimy na Rynek i tu zachwyca nas przepiękny Ratusz, fontanna i piękne kamieniczki. Po drodze rozwiązujemy zadania i odszyfrowujemy hasło, które na koniec sprawdzamy na metalowej płytce znajdującej się w ozdobnej studni na Rynku. Ania dostaje dyplom za odkrywanie tajemnic Chojnic w trakcie poznawania trasy nr 1 i złamanie szyfru Chojnickiego Tura. Trasy nr 2 już nie zdążymy przejść, bo już mamy autobus do Swornych. Po dojeździe czeka nas jeszcze 2 km spacer do stanicy wodnej PTTK. Stanica składa się z kilku domków na tzw „Kurzej Stopce” i leży nad samym jeziorem Witoczno.

Jemy kolację nad jeziorem i idziemy spać. Następnego dnia udajemy się do wsi Swornegacie (2 km), oglądamy kościół św. Barbary, tylko z zewnątrz bo zamknięty. Zwiedzamy Kaszubski Dom Rękodzieła Ludowego, odpoczywamy przy Jeziorze Charzykowskim i wracamy do naszej stanicy. Po zabawach z piłką rozpoczynamy naukę pływania na kajakach. Trzeciego dnia rano wyjeżdżamy w dalszą podróż , czeka na nas Gdynia. Dziękujemy za nagrodę i możliwość zwiedzenia tak pięknego zakątka Polski. Pozdrawiamy! Rodzina Warchołów z Sanoka